Täienduskoolitusasutuse nimetus: ATELIER INTERNATIONAL DE MAQUILLAGE
- ÕPPEKAVA NIMETUS:
Profimeigi Baaskursus Beauty Modul, tase 1 (algajale)
- ÕPPEKAVARÜHMA JA ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Alus õppekavarühm: juuksuritöö ja iluteenindus
Õppekava koostamise alus: 4. taseme jumestaja kutsestandardi kompetentsid
- EESMÄRK JA ÕPPIVÄLJUNDID
Eesmärk: Võimaldada õppijal omandada teadmised, oskused ja hoiakud töötamiseks iluteeninduse valdkonnas jumestuskunstnikuna ning eeldused õpingute jätkamiseks ja elukestvaks õppeks.
Õpiväljundid: koolituse lõpuks õppija:
- valmistab ette töökoha, teab korrektse välimuse, hügieeni ja jumestaja tööeetika põhimõtteid
- teab levinumaid näonaha probleeme ja haiguseid ning nende iseloomulikke tunnuseid, nahahaiguste nakkusohtlikkust ja nende vältimise võimalusi
- tunneb värvi-ja valgusõpetust (valguse-ja varju teooria, värviring, värvitüübiteooria) ja rakendab neid jumestuse toestamisel
- oskab analüüsida kliendi näoproportsioone ja vajadusel neid korrigeerida jumestusega
- valib jumestamiseks sobivad tooted ja vahendid, lähtudes kliendi näonaha tüübist ja seisukorrast, kliendi east, naha värvi alatoonist, jumestuse eesmärgist ja kliendi soovist
- oskab soovitada kliendile näohoolduse -ja jumestustooteid
- oskab joonistada jumestusele kavandi ja kavandeid lugeda
- oskab teostada erinevaid jumestusliike: päeva-,anti-age-, õhtu-, lava-, fantaasia-, foto-, pruudi ja peigmehe jumestust
- on orienteeritud kvaliteetsete töötulemuste saavutamisele ning hoiab end kursis uute suundade, toodete ja tehnoloogiatega jumestamise vallas
- on teenindades salliv ja tolerantne, arvestab kleindi soove ja vajadusi ning vastutab oma töö lõpptulemuse eest
- oskab planeerida, teostada, hinnata ja arendada oma tööd
- omab ülevaadet jumestaja erialal tööjõuturul toimuvast ja teab oma teenuste turundamise võimalustest
- omandab baasteadmised oma ettevõtte käivitamiseks ja jätkusuutlikuks jätkamiseks
- oskab hankida ja analüüsida eriala puudutavat teavet ja väärtustab jumestaja eriala
4. SIHTGRUPP JA ÕPPE ALUSTAMISE TINGIMUSED
Sihtgrupp: iluteeninduse valdkonnas töötavad või tööd alustavad inimesed, kes soovivad omandada jumestuse tegemiseks baasteadmisi ja -oskusi.
Õppe alustamise tingimused: eriala õppekavale võib asuda õppima isik alates 18. eluaastast. Õpilane võetakse kooli vastu registreerimiseavalduse alusel. Lõpliku otsuse kooli vastuvõtmise koht teeb kooli pidaja. Poolte vahel sõlmitakse leping.
5. ÕPPE MAHT, ÕPPE ÜLESEHITUS, ÕPPEKESKKOND JA ÕPPIVÄLJUNDID
Õppe maht ja ülesehitus: 144 akadeemilist tundi, millest kontaktõpet 114 akadeemilist tundi (teooriat 23 AK, praktikat 91 AK) ja iseseisvat tööd kodus 30 akadeemilist tundi.
Õppekeskkond: Kool asub Pärnus, aadressil A.H.Tammsaare pst 41-M6 Pärnu, teisel korrusel. Üldpinna ligikaudne suurus 80 ruutmeetrit. Koolitusruumid jagunevad – koolituskeskus (max.12 õppekohta), fotostuudio, 1 kontoriruum, 1 laoruum, kööginurk, WC. Õpe toimub hea valgustusega peeglitega varustatud õppestuudios. Valgustust on võimalik ümber lülitada külmaks valguseks, kui soojaks valguseks. Erinevatele kõrgustele seadistatavad klienditoolid.Osalejatele on koolituskeskuse poolt tagatud kosmeetika praktilise osa jaoks. Neljandaks õppepäevaks peavad olema õpilasel isiklikud töövahendid (pintslid, svamm, puudripadi, spaatel ja palett, pintslipuhastusvahend).
6. ÕPPEPROTESSI KIRJELDUS, sh ÕPPE SISU, ÕPPEMEETODID JA –MATERJALID
6.1 Kooli kodukord ja sissejuhatus erialasse
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Kooli koduleht, -facebook. Tunniplaani põhimõtted. Õppematerjalid ja – vahendid ning nende kättesaadavus. Õpilast puudutav dokumentatsioon. Kooli kodukord, õppekorraldusealused (hindamine, eksami korraldus, praktika, kooli lõpetamine). Erinevad õpimeetodid (loengud, praktikatunnid, iseseisev teoreetiline ja praktiline töö). Kodutööde üldised koostamise, esitamise ja hindamise põhimõtted. Jumestaja kutsestandardist (tase 4). Kutseeksami sooritamisest. Tootekulu arvutamise olulisusest. Kasutatavad töövahendid ja tooted (erinevad pintslid, svammid jne., erinevate toodete tekstuurid). | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 4AK | Ülevaade töövahenditest. Meigipõhjade koodilugemine. Meigipõhja pealekandmine arvestades kleindi näonaha tüüpi ja alatooni. | Praktiline ülesanne õpetaja juhendamisel |
6.2 Jumestuse teooria
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Sissejuhatus erialasse. Jumestaja elukutsest. Jumestaja tööeetika. Jumestaja töökeskkond (töökoha valgustus, töötool, laua korrashoid, ruumide korrashoid). Erinevad jumestusliigid (ülevaade jumestusliikide erinevustest ja eesmärkidest). Kliendisuhtlus (aegade broneerimine, kliendi vastuvõtmine, jumestuse eesmärgi ja soovide väljaselgitamine, tööprotsessist ülevaate andmine, kliendikaardi olulisusest). Töövahendite ja toodete hügieen (pintslite, svammide jne. vahendite hooldamine ja puhastamine, toodete säilitamine ja puhtuse hoidmine). Jumestustoodete põhilised koostisosad. Allergeenid jumestustoodetes. Jumestamise ajaloost (ülevaade erinevatest kümnenditest 1900-2000) | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Töölaua ettevalmistus, kliendi ettevalmistus jumestamiseks, kliendi soovide väljaselgitamine enne jumestust, meigipõhja (kreemjate ja kuivade puudrite) pealekandmine | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Tööks vajalike vahendite ja toodete (koos erineva toonivalikuga) nimekirja koostamine | Iseseisev töö kodus |
6.3 Ettevõtlus ja turundus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Baasteadmised ettevõtte käivitamiseks. Ettevõtte jätkusuutlik toimimine. Ettevõtluse vormid. Äriühingu asutamine ja registreerimine. Maksud ja aruandlus ettevõtluses. Koostööpartnerite leidmine. Turunduse põhialused. Sotsiaalmeedia kasutamine turunduslikel eesmärkidel. Tulude/kulude arvestus. Toetusprogrammid | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Mõelda ja arutleda grupis teemal “Jumestaja kui ettevõtja”. Märksõnad: milline ettevõtlus vorm valida, millistel eesmärkidel, kuidas ennast mitmekülgselt rakendada, millised on minu väljavaated jumestajana tööturul. Loodud veebiplatvormi sisuanalüüs. Jumestaja prognoositavad kulud. | Praktiline töö õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Minu, kui jumestaja prognoositavad alustamise kulud. Tegevuskava. Äriühingu vorm, nimi. | Iseseisev töö kodus |
6.4 Näo- ja nahaõpetus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Näo lihased ja luustik. Naha pH tase. Näonaha probleemid, allergiad ja haigused. Näonaha hooldus. Näo proportsiooniõpetus (näo proportsionaalne jaotus). Erinevad näo- ja silmakujud ning nende korrigeerimise võimalustest jumestusega. Erinevad näonaha tüübid. Näonaha ettevalmistus jumestamiseks. Toodete valimine vastavalt näonahale. Näonaha puhastus peale jumestamist. Valguse ja varju kasutamine jumestamises (esiletoomine ja sügavuse andmine, ruumilususe loomine) Vertikaalne ja horisontaalne silmajumestuseskeem. | Loeng ja demojumestus |
Praktika koolituskeskkonnas 4AK | Näokuju ja -naha analüüsimine, näonaha ettevalmistus jumestamiseks, toodete valimine vastavalt näonahale, näokuju modelleerimine jumestusega, erinevate silma-, huule-, kulmukujude korrigeerimine jumestusega. Modelleerimine. Valguse ja varju kasutamine jumestamises (esiletoomine ja sügavuse andmine, ruumilususe loomine). Näo modelleerimine (kreemjate ja kuivade toodetega). Horisontaalne silmajumestuseskeem. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
6.5 Päevajumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1AK | Päevajumestuse eripärad. Toodete valik päevajumestuses. Meigipõhi ja modelleerimine (kreemjate ja kuivade toodetega). Valguse ja varju kasutamine jumestamises (esiletoomine ja sügavuse andmine, ruumilususe loomine). Silmajumestus (vertikaalne silmajumestuse jaotus). Huulejumestus päevajumestuses. Ripsmetutikute kasutamine. | Loeng ja demojumestus |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Päevajumestuse teostamine modellil. Meigipõhi ja modelleerimine (kreemjate ja kuivade toodetega). Valguse ja varju kasutamine jumestamises (esiletoomine ja sügavuse andmine, ruumilususe loomine). Silmajumestus (vertikaalne silmajumestuse jaotus). Huulejumestus päevajumestuses. Ripsmetutikute kleepimine. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Praktilise töö analüüs fotolt. Kooli poolt antud kavandile silmajumestuseskeemide joonistamine (vertikaalne ja horisontaalne) | Iseseisev töö kodus |
6.6 Kavandi joonistamine
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Praktika koolituskeskkonnas 6AK | Hajutamine. Kavandi joonistamine paberile pliiatsite ja toodetega. Näokujude modelleerimine kavandil. Silmajumestuseskeemide joonistamine kavandile. | Praktiline joonistamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Kavandite joonistamine | Iseseisev töö kodus |
6.7 Graafika jumestuses
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Erinevad kulmukujud ja nende korrigeerimine jumestusega. Lainerijoone õpetus. Laineri pealekandmistehnikad. Erinevad huulekujud ja nende korrigeerimine. Kunstripsmete kasutamine (ribaripsemed ja ripsmetutikud). | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Kulmude korrigeerimine jumestamisega. Erinevate lainerite joonistamine. Laineri tehnikad. Huulte proportsionaalsus. Ripsmete kleepimine (tutikud, ribaripsemed) | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
6.8 Värvi- ja valgusõpetus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Värviteooria ja värviring. Värviringi kasutamine jumestamises (neutraliseerimine, vastandvärvide mõju, soojad ja külmad toonid). Värvitoonide valik 4 erinevat värvitüüpi (suve-, kevade-, sügise-, ja talve värvitüüp). 4 erineva värvitüübi jumestustoonide ja -stiili valik. Kliendi naha- ja juuksealatooni analüüsimine. Põseruuži, lauvärvide ja huulepulga tooni valimine. Valguse ja varju kasutamine jumestamises (esiletoomine ja sügavuse andmine, ruumilususe loomine). Silmajumestustehnika: vertikaalne | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 4 AK | Iluvigade neutraliseerimine, näo modelleerimine (kreemjate ja kuivade toodetega), sobiliku põseruuži, lauvärvi ja huulepulga tooni valimine vastavalt värvitüübile ja pealekandmine. Silmajumestustehnika: vertikaalne | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs fotolt. Määra värvitüüp ja selle järgi temale sobilikud värvitoonid. | Iseseisev töö kodus |
6.9 Õhtujumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Õhtujumestuse eripärad. Toodete ja toonide valik õhtujumestuses. Meigipõhi ja tugevam modelleerimine. Silmajumestus (horisontaalne, värviline). Kunstripsmete lisamine. Lainerijoon. Kauakestev ja modelleeritud huulejumestus. | Loeng ja demojumestus |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Õhtujumestuse tegemine. Horisontaalne/värviline | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Praktilise töö analüüs fotolt ja selle kajastamine veebiplatvormil. Näidispiltide otsimine järgmiseks tunniks (suitsusilm) | Iseseisev töö kodus |
6.10 Õhtujumestus/ Suitsusilm
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Õhtujumestuse eripärad. Toodete ja toonide valik õhtujumestuses. Meigipõhi ja tugevam modelleerimine. Silmajumestus (suitsusilm). Kunstripsmete lisamine. Lainerijoon. Kauakestev ja modelleeritud huulejumestus. | Loeng ja demojumestus |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Õhtujumestuse tegemine. Suitsusilm | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Praktilise töö analüüs fotolt ja selle kajastamine veebiplatvormil. Näidispiltide otsimine lavajumestuseks. | Iseseisev töö kodus |
6.11 Lavajumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Lavajumestuse eripärad. Toodete ja toonide valik lavajumestuses. Kauapüsiv meigipõhi, tugevam modelleering. Huulejumestus. | Loeng ja demojumestus |
Praktika koolituskeskkonnas 4 AK | Kauapüsiva lavajumestuse tegemine. Tugevalt modelleeritud meigipõhi. Huulejumestus, mis toetab tervikut. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil. | Iseseisev töö kodus |
6.12 Pruudijumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Pruudijumestuse eripärad. Proovijumestuse eripärad. Toodete ja toonide valik pruudijumestuses. Ühtlane meigipõhi ja modelleerimine. Silmajumestus. Huulejumestus. Peigmehe jumestus | Loeng ja demojumestus |
Praktika koolituskeskkonnas 10 AK | Pruudi- ja peigmehe jumestuse tegemine | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil, pruudijumestuseks ettevalmistamine (tervikliku jumestuse idee ja kontseptsioon, näidispiltide otsimine) | Iseseisev töö kodus |
6.13 Anti-age ja prillikandja jumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Eaga kaasnevad iseärasused näojoontes ja –nahal. Eaka naha ettevalmistus jumestamiseks. Iseärasuste korrigeerimine jumestamisega. Meigipõhi ja modelleerimine. Näonaha ja kortsude visuaalne tõstmine. Silmajumestus pealelangevatele laugudele. Kulmujoone taastamine jumestamisega. Huulekontuuri taastamine jumestamisega. Prillikandja jumestuse eripärad. Silmajumestus prillikandjatele (+/- prillidele). | Loeng ja demojumestus |
Praktika koolituskeskkonnas 4AK | Anti-ageing jumestus, 55+ vanuses modellile | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
6.14 Silmajumestustehnikad (kordamine)
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | konsultatsioon juhendajaga, millist silmajumestustehnikad soovib teostada | Konsultatsioon |
Praktika koolituskeskkonnas 3 AK | Vabalt valitud silmajumestustehnika teostamine koos tervikliku jumestusega. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
6.15 Fantaasiajumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Klassikalise silma- ja huulejumestuse arendamine fantaasiajumestuseks; efektvärvide kasutamine (glittrid, särad, satiinid), erinevad tekstuurid ja lisandid, lähtuvalt jumestuse eesmärgist. | Loeng ja demojumestus |
Praktika koolituskeskkonnas 4 AK | Fantaasijumestuse terviklik teostus, lähtudes modelli isikupärast ja fantaasiajumestuse eesmärgist. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
6.16 Fotojumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Fotojumestuse eripärad. Must-valge/värviline foto. Fotojumestuse liigid. Toodete ja toonide valik fotojumestuses. Silmajumestus (mattide ja poolmattide värvide kasutamine). Koostööst fotograafiga. Fotosessiooniks ettevalmistamine | Loeng ja konsultatsioon |
Praktika koolituskeskkonnas 6 AK | Fotojumestuse tegemine õpetaja antud kavandi järgi, koostöö fotograafiga, fotol töö analüüsimine ja korrektuuride tegemine. Kavandi lugemise oskus. Töö aega jõudmine. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Kavandi lugemine, planeerimine, ajastamine. | Iseseisev töö kodus |
6.17 Kordamine
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 3 AK | Ülevaade ja kordamine õpitust | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 11 AK | Praktiliseks eksamitööks harjutamine. Proovieksam. Eksam | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Portfoolifotod. Eksamiks ettevalmistus. Kavand. | Iseseisev töö kodus |
7. hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
hindamismeetod | hindamiskriteerium |
Kontakttundides osalemine | Eksamieeldus 3 portfooliofotot. Õpilane on täitnud õppeprogrammi, osalenud vähemalt 80 AK tunnis kontaktõppes, teostanud praktilised tööd ja kodused tööd. |
Teoreetiline eksam (teooriatest) | Sooritatud positiivsele tulemusele. Eksam loetakse sooritatuks, kui on õigesti vastatud vähemalt 70% küsimustest (35p). |
Praktiline eksam: Õppija demonstreerib praktiliselt jumestuse tegemist. | Sooritatud positiivsele tulemusele. Eksam loetakse sooritatuks, kui jumestuse hindamistulemus on vähemalt 70%, lähtudes komisjoniliikmete keskmisest hindest. |
8. ÕPPEMATERJAL Igale õppijale antakse esimesel koolipäeval baaskursuse õpik (70lk). Õppematerjal sisaldab teooriamaterjali, jooniseid,skeeme ja fotomaterjale.
9.KURSUSE LÕPETAMINE
EKSAMIEELDUS – õpilane on täitnud õppeprogrammi, osalenud vähemalt 80 AK tunnis kontaktõppes-teostanud praktilised tööd, teostanud kodusedtööd.
TEOORIAEKSAM-kirjaliktest,mille sooritamiseks on aega 45minutit. Makismaalne tulemus 50 punkti. Eksam loetakse sooritatuks, kui on õigesti vastatud vähemalt 70% küsimustest (35p). NB! Testi sooritamise ajal ei või sooritajad omavahel teha koostööd ning kasutada mistahes kõrvalisi materjale, sh arvuteid jm elektroonilisi vahendeid. Taoliste katsete või juhtumite korral vastav testi sooritaja kõrvaldatakse ja tema test loetakse mittesooritatuks.
PRAKTILINE EKSAM – Õhtujumestus, mille sooritamiseks on aega 1,5 h. Tööd hindab 3liikmeline eksamikomisjon, hinnates:
a) lõpptulemuse vastavust eesmärgile, max.10 punkti
b) tehnilist teostust, max.10 punkti
c) töö teostamise puhtust, max.10 punkti
Eksam loetakse sooritatuks, kui eksamitöö hindamistulemus on vähemalt 70%, lähtudes 3liikmelise komisjoniliikmete keskmisest hindest.
Õhtujumestuse teostamise nõuded eksmiks:
1. valib jumestamiseks sobivad tooted, lähtudes kliendi näonaha tüübist ja seisukorrast, kliendi east, nahavärvi alatoonist ja jumestuse eesmärgist
2. modelleerib meigipõhja
3. rakendab värviteooriat (huulepulga, lauvärvide ja põseruuži toonide valikul)
4. kasutab silmajumestuses vähemalt 3 erinevat värvitooni, lubatud on kasutada efektvärve (särad, glitrid, satiinid)
5. valib ja paigaldab iseseisvalt kunstripsmed ja modelleerib kulmud
6. oskab põhjendada kasutatavate toodete, vahendite ja tehnikate valikut
7. hoiab töölaua jumestamise ajal puhtana
10. VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud õppijale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise ja läbitud teemade kohta.
11. KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Jumestaja/grimeerija/pedagoogiline haridus, töökogemus jumestajana.