Täienduskoolitusasutuse nimetus: ATELIER INTERNATIONAL DE MAQUILLAGE
- ÕPPEKAVA NIMETUS:
Jumestuskunstniku baaskursus
- ÕPPEKAVARÜHMA JA ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Alus õppekavarühm: juuksuritöö ja iluteenindus
Õppekava koostamise alus: 4. taseme jumestaja kutsestandardi kompetentsid
- EESMÄRK JA ÕPPIVÄLJUNDID
Eesmärk: Võimaldada õppijal omandada teadmised, oskused ja hoiakud töötamiseks iluteeninduse valdkonnas jumestuskunstnikuna ning eeldused õpingute jätkamiseks ja elukestvaks õppeks.
Õpiväljundid: koolituse lõpuks õppija:
- valib jumestamiseks sobivad tooted, lähtudes kliendi näonaha tüübist ja seisukorrast, kliendi east, naha värvi alatoonist, jumestuse eesmärgist ja kliendi soovist;
- oskab teostada erinevaid jumestusliike: päeva-, anti-age-, õhtu-, lava-, fantaasia-, foto-, pruudi ja peigmehe jumestust
- on orienteeritud kvaliteetsete töötulemuste saavutamisele
- oskab planeerida, teostada, hinnata ja arendada oma tööd
- omandab baasteadmised oma ettevõtte käivitamiseks ja edukaks (jätkusuutlikuks) jätkamiseks
- oskab hankida ja analüüsida eriala puudutavat teavet
- väärtustab jumestaja eriala ning arendab enda oskusi
- SIHTGRUPP JA ÕPPE ALUSTAMISE TINGIMUSED
Sihtgrupp: iluteeninduse valdkonnas töötavad või tööd alustavad inimesed, kes soovivad omandada jumestuse tegemiseks baasteadmisi ja -oskusi.
Õppe alustamise tingimused: Jumestuskunstniku eriala õppekavale võib asuda õppima isik alates 18. eluaastast ja kelle tervislik seisund võimaldab õppida ning töötada valitud erialal. Õpilane võetakse kooli vastu registreerimiseavalduse ja individuaalse vestluse alusel. Lõpliku otsuse kooli vastuvõtmise koht teeb kooli pidaja. Poolte vahel sõlmitakse leping.
- ÕPPE MAHT, ÕPPE ÜLESEHITUS, ÕPPEKESKKOND JA ÕPPIVÄLJUNDID
Õppe maht ja ülesehitus: 139 akadeemilist tundi, millest kontaktõpet 107 akadeemilist tundi (teooriat 24 AK, praktikat 83 AK) ja iseseisvat tööd kodus 32 akadeemilist tundi.
Õppekeskkond: Kool asub Pärnus, aadressil A.H.Tammsaare pst 41-M6 Pärnu, teisel korrusel. Üldpinna ligikaudne suurus 80 ruutmeetrit. Koolitusruumid jagunevad – koolituskeskus (max.12 õppekohta), fotostuudio, 1 kontoriruum, 1 laoruum, kööginurk, WC. Õpe toimub hea valgustusega peeglitega varustatud õppestuudios. Valgustust on võimalik ümber lülitada külmaks valguseks, kui soojaks valguseks. Erinevatele kõrgustele seadistatavad klienditoolid.Osalejatele on koolituskeskuse poolt tagatud kosmeetika praktilise osa jaoks. Neljandaks õppepäevaks peavad olema õpilasel isiklikud töövahendid (pintslid, svamm, puudripadi, spaatel ja palett, pintslipuhastusvahend).
- ÕPPEPROTESSI KIRJELDUS, sh ÕPPE SISU, ÕPPEMEETODID JA –MATERJALID
6.1. ÜLDÕPINGUD
6.1.1. Kooli kodukord ja sissejuhatus erialasse
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Kooli koduleht, -facebook. Tunniplaani põhimõtted. Õppematerjalid ja – vahendid ning nende kättesaadavus. Õpilast puudutav dokumentatsioon. Kooli kodukord, õppekorraldusealused (hindamine, eksami korraldus, praktika, kooli lõpetamine). Erinevad õpimeetodid (loengud, praktikatunnid, iseseisev teoreetiline ja praktiline töö). Kodutööde üldised koostamise, esitamise ja hindamise põhimõtted. Jumestaja kutsestandardist (tase 4). Kutseeksami sooritamisest. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 4 AK | Auditoorses osas õpitu kordamine tootekulu kalkuleerimine (toodete kaalumine, hinna arvestamine). Toodete tutvustus.
| Praktiline ülesanne õpetaja juhendamisel |
6.1.2. Jumestuse teooria
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Sissejuhatus erialasse. Jumestaja elukutsest. Jumestaja tööeetika. Jumestaja töökeskkond (töökoha valgustus, töötool, laua korrashoid, ruumide korrashoid). Erinevad jumestusliigid (ülevaade jumestusliikide erinevustest ja eesmärkidest). Tootekulu arvutamise olulisusest. Kliendisuhtlus (aegade broneerimine, kliendi vastuvõtmine, jumestuse eesmärgi ja soovide väljaselgitamine, tööprotsessist ülevaate andmine, kliendikaardi olulisusest). Kasutatavad töövahendid ja tooted (erinevad pintslid, svammid jne., erinevate toodete tekstuurid). Töövahendite ja toodete hügieen (pintslite, svammide jne. vahendite hooldamine ja puhastamine, toodete säilitamine ja puhtuse hoidmine). Jumestustoodete põhilised koostisosad. Allergeenid jumestustoodetes. Jumestamise ajaloost (ülevaade erinevatest kümnenditest 1900-2000) | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 4 AK | Töölaua ettevalmistus, kliendi ettevalmistus jumestamiseks, kliendi soovide väljaselgitamine enne jumestust, meigipõhja (kreemjate ja kuivade puudrite) pealekandmine | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 4 AK | Tööks vajalike vahendite ja toodete (koos erineva toonivalikuga) nimekirja koostamine, kliendikaardi koostamine | Iseseisev töö kodus |
6.1.3 Ettevõtlus ja turundus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Baasteadmised ettevõtte käivitamiseks. Ettevõtte jätkusuutlik toimimine. Ettevõtluse vormid. Äriühingu asutamine ja registreerimine. Maksud ja aruandlus ettevõtluses. Koostööpartnerite leidmine. Turunduse põhialused. Sotsiaalmeedia kasutamine turunduslikel eesmärkidel. Tulude/kulude arvestus. Toetusprogrammid | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 4 AK | Mõelda ja arutleda grupis teemal “Jumestaja kui ettevõtja”. Märksõnad: milline ettevõtlus vorm valida, millistel eesmärkidel, kuidas ennast mitmekülgselt rakendada, millised on minu väljavaated jumestajana tööturul. Loodud veebiplatvormi sisuanalüüs. Jumestaja prognoositavad kulud. | Praktiline töö õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 4 AK | Minu, kui jumestaja prognoositavad alustamise kulud. Tegevuskava. Äriühingu vorm, nimi. | Iseseisev töö kodus |
6.1.4 Näo- ja nahaõpetus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Näo lihased ja luustik. Naha pH tase. Näonaha probleemid, allergiad ja haigused. Näonaha hooldus. Nöo proportsiooniõpetus (näo proportsionaalne jaotus). Erinevad näo-, silma-, huule-, kulmukujud ning nende korrigeerimise võimalustest jumestusega. Erinevad näonaha tüübid. Näonaha ettevalmistus jumestamiseks. Toodete valimine vastavalt näonahale. Näonaha puhastus peale jumestamist | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 4AK | Näokuju ja -naha analüüsimine, näonaha ettevalmistus jumestamiseks, toodete valimine vastavalt näonahale, näokuju modelleerimine jumestusega, erinevate silma-, huule-, kulmukujude korrigeerimine jumestusega. Modelleerimine. Valguse ja varju kasutamine jumestamises (esiletoomine ja sügavuse andmine, ruumilususe loomine). Näo modelleerimine (kreemjate ja kuivade toodetega) | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil, kliendi näonaha analüüs ja soovitused hoolduseks ja sobiliku jumestustooted (info kliendikaardile) | Iseseisev töö kodus |
6.1.5 Värvi- ja valgusõpetus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Värviteooria ja värviring. Värviringi kasutamine jumestamises (neutraliseerimine, vastandvärvide mõju, soojad ja külmad toonid). Kliendi naha- ja juuksealatooni analüüsimine. Põseruuži, lauvärvide ja huulepulga tooni valimine. Valguse ja varju kasutamine jumestamises (esiletoomine ja sügavuse andmine, ruumilususe loomine) | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 4 AK | Iluvigade neutraliseerimine, näo modelleerimine (kreemjate ja kuivade toodetega), sobiliku põseruuži, lauvärvi ja huulepulga tooni valimine ja pealekandmine | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil, kliendi värvitüübi analüüs ja sobilikud värvitoonid jumestamiseks (info kliendikaardile) | Iseseisev töö kodus |
6.1.6 Kavandi joonistamine
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Praktika koolituskeskkonnas 6AK | Kavandi joonistamine paberile pliiatsitega. Hajutamine. | Praktiline joonistamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Kavandi joonistamine fotojumestuse tunniks. | Iseseisev töö kodus |
6.1.7 Päevajumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1AK | Päevajumestuse eripärad. Toodete valik päevajumestuses Värvitoonide valik päevajumestuses. 4 erinevat värvitüüpi (suve-, kevade-, sügise-, ja talve värvitüüp). 4 erineva värvitüübi jumestustoonide ja -stiili valik. Meigipõhi ja modelleerimine. Silmajumestus (horisontaalne ja vertikaalne silmajumestuse jaotus). Huulejumestus päevajumestuses | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Päevajumestus, lähtudes 4 erineva värvitüübi käsitlusest | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil. | Iseseisev töö kodus |
6.1.8 Graafika jumestuses
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Erinevad silmakujud ja nende analüüs. Lainerijoone õpetus. Laineri pealekandmistehnikad. Erinevad huulekujud ja nende korrigeerimine. Kunstripsmete kasutamine. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Erinevate lainerite joonistamine. Laineri tehnikad. Huulte proportsionaalsus. Ripsmete kleepimine (tutikud, ribaripsemed) | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Laineri joonistamise harjutus skeemil. Huulekuju joonistamine skeemil. | Iseseisev töö kodus |
6.1.9 Õhtujumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Õhtujumestuse eripärad. Toodete ja toonide valik õhtujumestuses. Meigipõhi ja modelleerimine. Silmajumestus (horisontaalne ja vertikaalne jaotus, suitsusilm, kunstripsmete lisamine). Lainerijoone tehnikad. Kauakestev ja modelleeritud huulejumestus | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 10 AK | Õhtujumestuse tegemine. Horisontaalne/suitsusilm | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 4 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil, õhtujumestuseks (horisontaalne, suitsusilm) ettevalmistamine (tervikliku jumestuse idee ja kontseptsioon, näidispiltide otsimine) | Iseseisev töö kodus |
6.1.10 Fotojumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Fotojumestuse eripärad. Must-valge/värviline foto. Fotojumestuse liigid. Toodete ja toonide valik fotojumestuses. Silmajumestus (mattide ja poolmattide värvide kasutamine). Koostööst fotograafiga. Fotosessiooniks ettevalmistamine | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 6 AK | Fotojumestuse tegemine, koostöö fotograafiga, fotol töö analüüsimine ja korrektuuride tegemine | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil. Võrdlus kavandiga. | Iseseisev töö kodus |
6.2.5 Anti-age/prillikandja jumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Eaga kaasnevad iseärasused näojoontes ja –nahal. Eaka naha ettevalmistus jumestamiseks. Iseärasuste korrigeerimine jumestamisega. Meigipõhi ja modelleerimine. Näonaha ja kortsude visuaalne tõstmine. Silmajumestus pealelangevatele laugudele. Kulmujoone taastamine jumestamisega. Huulekontuuri taastamine jumestamisega. Prillikandja jumestuse eripärad. Silmajumestus prillikandjatele (+/- prillidele). | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 4AK | Anti-ageing jumestus, 55+ vanuses modellile | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil. | Iseseisev töö kodus |
6.2.6 Lavajumestus /Full Glam/
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Lavajumestuse eripärad. Toodete ja toonide valik lavajumestuses. Ühtlane meigipõhi ja modelleerimine. Silmajumestus (glittrite, sädeluste kasutamine). Huulejumestus | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Lavajumestuse tegemine /Full Glam/ | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil | Iseseisev töö kodus |
6.2.7 Fantaasiajumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Klassikalise silma- ja huulejumestuse arendamine fantaasiajumestuseks; efektvärvide kasutamine (glittrid, särad, satiinid), erinevad tekstuurid ja lisandid, lähtuvalt jumestuse eesmärgist. | Loeng ja demojumestus |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Fantaasijumestuse terviklik teostus, lähtudes modelli isikupärast ja fantaasiajumestuse eesmärgist. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil | Iseseisev töö kodus |
6.2.8 Pruudijumestus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 2 AK | Pruudijumestuse eripärad. Proovijumestuse eripärad. Toodete ja toonide valik pruudijumestuses. Ühtlane meigipõhi ja modelleerimine. Silmajumestus. Huulejumestus. Peigmehe jumestus | Loeng, õpetaja demonstreerib tervikliku jumestuse |
Praktika koolituskeskkonnas 8 AK | Pruudi- ja peigmehe jumestuse tegemine | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil, pruudijumestuseks ettevalmistamine (tervikliku jumestuse idee ja kontseptsioon, näidispiltide otsimine) | Iseseisev töö kodus |
6.2.9 Kordamine
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 3 AK | Ülevaade ja kordamine õpitud teemadest | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 9 AK | Praktiliseks eksamitööks harjutamine. Proovieksam. Eksam | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 2 AK | Praktilise töö analüüs ja selle kajastamine veebiplatvormil | Iseseisev töö kodus |
- hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
hindamismeetod | hindamiskriteerium |
Kontakttundides osalemine | Õpilane on täitnud õppeprogrammi, osalenud vähemalt 80 AK tunnis kontaktõppes ja teostanud praktilised tööd |
Teoreetiline eksam | Sooritatud positiivsele tulemusele |
Praktiline eksam: Õppija demonstreerib praktiliselt jumestuse tegemist arvestades nii eksami teemat kui ka kliendi iseärasuste ja soovidega. | Jumestus on tehtud korrektselt, vastavalt jumestuse eesmärgile. Oskab põhjendada kasutatavate toodete, vahendite ja võtete valikut |
- ÕPPEMATERJAL Igale õppijale antakse esimesel koolipäeval baaskursuse õpik (70lk). Õppematerjal sisaldab teooriamaterjali, jooniseid,skeeme ja fotomaterjale.
- VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud õppijale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise ja läbitud teemade kohta.
10.KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Jumestaja/grimeerija haridus, töökogemus jumestajana.