Täienduskoolitusasutuse nimetus: ATELIER INTERNATIONAL DE MAQUILLAGE
ÕPPEKAVA NIMETUS:
Profimeigikursus edasijõudnutele, tase 2
ÕPPEKAVARÜHMA JA ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Alus õppekavarühm: juuksuritöö ja iluteenindus
Õppekava koostamise alus: 6. taseme jumestaja kutsestandardi kompetentsid
Koolitajad: Sirle Teeäär (Grimmikunstik), Tiina Leesik (Grimmikunstnik), Merlit Veldi (Grimmikunstnik), Kertu Tammeleht (jumestaja/grimeerija), Paul Holmberg (jumestuskunstnik), Liina Pihel (jumestaja/grimeerija), Sten Savi (Tattoo kunstnik), Erica Roosimaa (soengukunstnik)
EESMÄRK JA ÕPPIVÄLJUNDID
Eesmärk: Kursus on suunatud juba iluteeninduse valdkonnas tegutsevale või tööd alustavale jumestuskunstnikule-viimaks oma kunstilisedoskused veelgi kõrgemale tasemele.
Õpiväljundid: koolituse lõpuks õppija:
- valib jumestamiseks sobivad tooted, lähtudes kliendi näonaha tüübist ja seisukorrast, kliendi east, naha värvi alatoonist ja jumestuse eesmärgist;
- mõistab värvi, valguse -ja varju teooriat ja rakendab seda oma töödes;
- mõistab töökavandi koostamise vajadust, koostab töökavandeid lähtuvalt eesmärgist ja oskab neid lugeda;
- teab erinevaid soengute liike, kujundamistehnikaid ja töövahendeid, rakendab neid praktilistes töödes;
- teab kujunduselementide kasutamist juuksemoes eri ajastutel ja rakendab neid oma loomingulistes töödes;
- töötab sihipäraselt ja loominguliselt, suudab näha tervikpilti;
- oskab teha kiilakamütis ja seda kliendi pähe kinnitada, oskab töötada glatzani’ga;
- tunneb ja oskab rakendada oma töös erineva tekstuuridega jumestustooteid (aquacolor, watercolor, gelcolor, brushcolor, alkoholivärvid, lahtised pigmendid, satiinid ja glittrid);
- tunneb ja oskab rakendada oma töös erinevaid abivahendeid (kunstripsmed, šabloonid, trafaretid jne);
- on avatud koostööle ja osaleb meeskonnatöös;
- oskab teostada erinevaid jumestusliike: nude-, tv-grimm-, foto-, moefoto-, drag quuen-, ajastu-, stiili ja fantaasia jumestust;
- oskab teostada erinevaid graafilisi lainereid;
- oskab järgida kehakuju kehamaalingut tehes;
- oskab kaotada kliendi kulmud ja luua erinevaid karaktereid;
- oskab käsitleda aerograaf-püstolit ja kompressorit ja teab selle tööpõhimõtteid;
- on orienteeritud kvaliteetsete töötulemuste saavutamisele;
- oskab planeerida, teostada, hinnata ja arendada oma tööd;
- oskab hankida ja analüüsida eriala puudutavat teavet;
- väärtustab jumestaja eriala ja on valmis elukestvaks õppeks
SIHTGRUPP JA ÕPPE ALUSTAMISE TINGIMUSED
Sihtgrupp: iluteeninduse valdkonnas tegutsevale või tööd alustavale jumestuskunstnikule, kes soovib veelgi arendada oma kunstilisioskuseid.
Õppe alustamise tingimused: Kursusele võib asuda õppima 18.aastane isik, kes on läbinud jumestaja baaskursuse või omab töökogaemust (vähemalt 3 aastat) ja on täiendanud end erialastel täiendkoolitustel. Õpilane võetakse kooli vastu registreerimiseavalduse alusel.
ÕPPE MAHT, ÕPPE ÜLESEHITUS, ÕPPEKESKKOND JA ÕPPIVÄLJUNDID
Õppe maht ja ülesehitus: 195 akadeemilist tundi, millest kontaktõpet 157 akadeemilist tundi (teooriat 26 AK, praktikat 131 AK) ja iseseisvat tööd kodus 38 akadeemilist tundi.
Õppekeskkond: Kool asub Pärnus, aadressil A.H.Tammsaare pst 41-M6 Pärnu, teisel korrusel. Üldpinna ligikaudne suurus 80 ruutmeetrit. Koolitusruumid jagunevad – koolituskeskus (max.12 õppekohta), fotostuudio, 1 kontoriruum, 1 laoruum, kööginurk, WC. Õpe toimub hea valgustusega peeglitega varustatud õppestuudios. Valgustust on võimalik ümber lülitada külmaks valguseks, kui soojaks valguseks. Erinevatele kõrgustele seadistatavad klienditoolid.Osalejatele on koolituskeskuse poolt tagatud kosmeetika praktilise osa jaoks. Õpilasel peavad olema isiklikud töövahendid (pintslid, svamm, puudripadi, spaatel ja palett, pintslipuhastusvahend).
ÕPPEPROTESSI KIRJELDUS, sh ÕPPE SISU, ÕPPEMEETODID
- PÕHIÕPINGUD
1.1 Kooli kodukord ja sissejuhatus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Kooli koduleht, -facebook. Tunniplaani põhimõtted. Õppematerjalid ja – vahendid ning nende kättesaadavus. Õpilast puudutav dokumentatsioon. Kooli kodukord, õppekorraldusealused (hindamine, lõputöö korraldus, praktika, kooli lõpetamine). Erinevad õpimeetodid (loengud, praktikatunnid, iseseisev, teoreetiline ja praktiline töö). Kodutööde üldised koostamise, esitamise ja hindamise põhimõtted. Jumestaja kutsestandardist (tase 6). Kutseeksami sooritamisest. Toodete tutvustus. | Loeng |
1.2 Näo- ja nahaõpetus. Modelleerimine
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Erinevad näonaha tüübid. Näonaha ettevalmistus jumestamiseks. Toodete valimine vastavalt näonahale. Näo proportsiooniõpetus (näo proportsionaalne jaotus). Erinevad näokujud ning nende korrigeerimise võimalustest jumestusega. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5AK | Näokuju ja -naha analüüsimine, näonaha ettevalmistus jumestamiseks, toodete valimine vastavalt näonahale, näokuju modelleerimine jumestusega. Valguse ja varju kasutamine jumestamises (esiletoomine ja sügavuse andmine, ruumilususe loomine). Värviline näo modelleerimine (kreemjate ja kuivade toodetega) | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.3 Värvi- ja valgusõpetus
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Värviteooria ja värviring. Värviringi kasutamine jumestamises (neutraliseerimine, vastandvärvide mõju, soojad ja külmad toonid). Kliendi naha- ja juuksealatooni analüüsimine. Põseruuži, lauvärvide ja huulepulga tooni valimine. Valgusõpe. Värvuste muutumine. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 4AK | Värvilise jumestuse teostamine ja nende analüüs läbi erinevate värvifiltrite. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.4 Joonistamine
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1AK | Geomeetriliste kehade kujutamine. Oskus töötada valguse-varjuga. Valguse osatähtsus modelleerimisel. Krokii e. kiired figuurijoonised. Portree kujutamise klassikalised oskused. Näo plastilise vormi modelleerimine värvi abil, karakteri ja proportsioonide tabamine. Eri materjalide kasutus värvipliiatsite, söe jne. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 7AK | Geomeetriliste kehade joonistamine. Krokii harjutus, mille käigus visandatakse modelli lühikese aja jooksul, et õppida kiiret figuuri, asendi, varjude jm nähtava tabamist ning jäädvustamist,avardadamaks loovust, vabaneda liigsest mõtlemisest, eneses kahtlemisest ja muudest tõrgetest, käe vabamaks saamiseks. Portree joonistamine. | Praktiline joonistamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 4AK | Portree joonistamine. | Iseseisev töö kodus |
1.5 NUDE JUMESTUS
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Jumestus, mille põhirõhk on loomulikusel ja kontrastide hajutamisel. Näo -ja silmakujude analüüs. Kliendi näonaha tüübi ja alatooni analüüs. Kliendi juuksetooni analüüs. Erinevate nude jumestustehnikate kombineerimine. Nude meigipõhi. Neutraalsete toonide kasutamine. Värviteooria (huulepulga, lauvärvide ja põseruuži toonide valik) | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Naturaalse jumestuse loomine. Auditoorses töös saadud teadmiste praktiseerimine. Toodete valik, jumestuse terviklik nägemus lähtudes kliendi isikupärast ja jumestuse eesmärgist. Kasutab jumestuses neutraalseid toone, lähtudes inimese juuste- ja nahatoonist. Oskus vältida kontrastseid värve! | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.6 Kavandi joonistamine.
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1AK | Kavandi joonistamine ja selle olulisus. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 3AK | Hajutamine paberil. Kavandi joonistamine paberile toodetega. Drag Quuen jumestuse kavandile joonistamine. | Praktiline joonistamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 4 AK | Kavandi joonistamine iseseisvalt. Hajutamine. | Iseseisev töö kodus |
1.7 Graafiline lainer
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Erinevad silmakujud ja nende analüüs. Lainerijoone õpetus. Laineri pealekandmistehnikad. Erinevad värvilised ja graafilised lainerid ja nende sobitamine vastavalt silmakujule. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Graafilise laineri teostamine vastavalt silmakujule ja eesmärgile | Praktika |
Iseseisev töö 4AK | Graafiliste lainerite kavandamine silmakavanditele | Iseseisev töö kodus |
1.8 Kontaktläätsed
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Praktika koolituskeskkonnas 1 AK | Kontaktläätsede silma asetamine, eemaldamine ja nende hooldus. | Praktika |
1.9 Kiilakamütsi tegemine. Töö glatzani’ga.
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Praktika koolituskeskkonnas 3 AK | Töö glatzani’ga. Kiilakamütsi tegemine, selle vormilt maha võtmine. | Praktika |
Iseseisev töö 4 AK | Töö glatzani’ga. Kiilakamütsi tegemine, selle vormilt maha võtmine. | Iseseisev töö kodus |
1.10 TV-GRIMM
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | TV GRIMM on üks detailirohkemaid ja keerukamaid oskuseid nõudev töö, kus kohtuvad nii artisti isikupära, loodav karakter, telesaate formaat ning kõrgresolutsioonilise kvaliteediga jumestus ja soeng. Tv-grimmi eripärad toodete, toonide ja tehnikate valikul, jumestuse ja soengu eesmärk lähtuvalt telesaate formaadist ja artisti isikupärast või karakterist, televisioonitöö eripärad (aja planeerimine, töötamine võtteplatsil, koostöö telemeeskonnas), käte ja dekoltee grimm. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Auditoorses töös saadud teadmiste praktiseerimine. Toodete ja tehnikate valik, tv-grimmi terviklik teostamine lähtudes kliendi isikupärast ja grimmi eesmärgist, töö naismodellil ja meesmodellil. Videoülesvõte. Tv-grimmi analüüsimine ja korrektiivide tegemine. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel, videoülesvõte |
1.11 Juuste/soengu blokk 1
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Töövahendid ja viimistlustooted. Erinevad soengu liigid ja kujundamistehnikad. Tööde teostamine tervist säästvad ergonoomilised töövõtted. Juuste jaoutused. Erivevad lokitehnikad. Vesilaine. Juuste tupeerimine. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Rakendab omandatud teoreetilisi teadmisi praktiseerides modellidel. | Praktika õpetaja juhendamisel |
1.12Juuste/soengu blokk 2
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Ülevaade erisoengutest (ajaloolised-, fantaasiasoengud), ülevaade erinevatest põhjatöö- ja erisoengute kujundamistehnikatest ning abivahenditest (täidised, lisandid). Paruka pähe panemine. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Rakendab omandatud teoreetilisi teadmisi praktiseerides modellidel. Kujundab soengu vastavalt eesmärgile arvestades näo- ja peakujuga, kasutades erinevaid soengukujundus tehnikaid, lisandeid ja töövahendeid. | Praktika õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 4 AK | Soengukavandi joonistamine koos soenguga | Iseseisev töö kodus |
1.13 AJASTUJUMESTUS 1900-1920
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | 1900-1920 a. jumestuse eripärad ja stilistika.Toodete ja vahendite valik lähtudes eesmärgist, ülevaade erinevatest näokujudest ja nende korrigeerimise võimalustest jumestusega, värvide ning stiili valimine lähtudes 1900-1920.a. stiilist. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5AK | Auditoorses töös saadud teadmiste praktiseerimine modellil. Meigipõhja, modelleeringu, silma,- ja huulejumestuse ja soengu tegemine. Kulmude modelleerimine vastavalt ajastule. Jumestuse ja soengu terviklik teostus lähtudes 1900-1920.a. stilistikast. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.14 AJASTUJUMESTUS 1930-1950
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | 1930-1950 a. jumestuse eripärad ja stilistika. Toodete ja vahendite valik lähtudes eesmärgist, ülevaade erinevatest näokujudest ja nende korrigeerimise võimalustest jumestusega, värvide ning stiili valimine lähtudes 1930-1950.a. stiilist. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Auditoorses töös saadud teadmiste praktiseerimine modellil. Meigipõhja, modelleeringu, silma,- ja huulejumestuse ja soengu tegemine. Kulmude modelleerimine vastavalt ajastule. Jumestuse ja soengu terviklik teostus lähtudes 1930-1950.a. stilistikast. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.15 AJASTUJUMESTUS 1960-1970
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | 1960-1970 a. jumestuse eripärad ja stilistika. Toodete ja vahendite valik lähtudes eesmärgist, ülevaade erinevatest näokujudest ja nende korrigeerimise võimalustest jumestusega, värvide ning stiili valimine lähtudes 1960-1970.a. stiilist. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5AK | Auditoorses töös saadud teadmiste praktiseerimine modellil. Meigipõhja, modelleeringu, silma,- ja huulejumestuse ja soengu tegemine. Kulmude modelleerimine vastavalt ajastule. Jumestuse ja soengu terviklik teostus lähtudes 1960-1970.a. stilistikast. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.16 AJASTUJUMESTUS 1980-2000
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | 1980-2000 a. jumestuse eripärad ja stilistika. Toodete ja vahendite valik lähtudes eesmärgist, ülevaade erinevatest näokujudest ja nende korrigeerimise võimalustest jumestusega, värvide ning stiili valimine lähtudes 1980-2000.a. stiilist. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Auditoorses töös saadud teadmiste praktiseerimine modellil. Meigipõhja, modelleeringu, silma,- ja huulejumestuse ja soengu tegemine. Kulmude modelleerimine vastavalt ajastule. Jumestuse ja soengu terviklik teostus lähtudes 1980-2000.a. stilistikast. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 4 AK | Lemmik ajastu kavandamine kavandile. | Iseseisev töö kodus |
1.17 STILISEERITUD AJASTUMEIK
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Erinevate jumestuse, soengu või stilistika elementide kombineerimine oleviku, tuleviku või fantaasia jumestusega. Efektvärvide kasutamine (glittrid, särad, satiinid), erinevad tekstuurid ja lisandid. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Võtab ajastu jumestuse või soengu elemendi ja seob stilistikaga. Jumestuse ja soengu terviklik teostus. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.18 FOTOJUMESTUS (must/valge)
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Fotojumestuse eripärad. Must-valge foto eripärad, kus värv kaotab oma tähenduse ja oluliseks muutub heledus ja tumedus. Toodete ja toonide valik fotojumestuses. Silmajumestus (mattide ja poolmattide värvide kasutamine). Koostöös fotograafiga. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Fotojumestuse tegemine must/valgele fotole, koostöö fotograafiga, fotol töö analüüsimine ja korrektuuride tegemine. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel ja töö fotograafiga |
1.19 JUMESTUS MOEFOTOLE
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Toodete valik fotojumestusele, värvide ning stiili valimine lähtudes fotojumestuse eesmärgist, meigipõhja, modelleeringu, silma, kulmu- ja huulejumestuse tegemine fotojumestuses, ülevaade hooaja meigitrendidest ja nende rakendamisest oma töös, MOODBOARD, fotograafiga koostöö tegemise aspektid. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Auditoorses töös saadud teadmiste omandamine, toodete valik, jumestuse terviklik nägemus lähtudes kliendi isikupärast ja foto eesmärgist, jumestuse teostamine. Fotostuudios meigi säilitamine ja vajadusel korrektiivide tegemine. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 4 AK | Kavanda kaasaegse moeshow-jumestus kavandile. | Iseseisev töö kodus |
1.20 AIRBRUSH Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Airbrush-püstoli ja kompressori käsitlemine (erinevad kompressorid, püstolid ja nende tööpõhimõte, kokku- ja lahtivõtmine, surve reguleerimine, puhastamine ja hooldamine). Erinevad airbrush tooted (vee baasil/silikooni baasil) ja nende kasutamine. Värvide vahetamine. Toodete, värvide ning stiili valimine lähtudes jumestuse eesmärgist. Ühtlane meigipõhi airbrushiga. Iluvigade peitmine airbrushiga. Modelleerine (highlight & contour) airbrushiga. Šabloonid, trafaretid jms. abivahendite kasutamine. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 7 AK | Auditoorses töös saadud teadmiste omandamine praktiliselt. Airbrush püstoli kokku- ja lahtivõtmine, surve reguleerimine, puhastamine. Toodete valik lähtudes jumestuse eesmärgist. Ühtlase meigipõhja teostamine airbrushiga. Šabloonide ja trafaretide kasutamine. Harjutamine paberil. Meigipõhja teostus modellil. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.21 KARAKTERI LOOMINE
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Ettevalmistumine karakteri loomiseks. Kulmude kaotamine. Visuaalse muutuse loomine lihtsate vahenditega ( jumestus, juuksed, parukad). Kasutusvõimalused lasteüritustel, stiilipidudel, fotolavastustel, väikeprojektides. Efektvärvide kasutamine (glittrid, särad, satiinid), erinevad tekstuurid ja lisandid. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Visuaalse muutuse loomine lihtsate vahenditega( jumestus, juuksed, parukad). Jumestuse ja soengu terviklik teostus. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.22 Kiilakamütsi kliendi peale kinnitamine
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Kiilakamütsi kliendi peale kinnitamine, alkoholivärvidega ühtlustamine. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Kiilakamütsi kliendi peale kinnitamine, alkoholivärvidega ühtlustamine ja tervikliku meigi tegemine modellil. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 4AK | Kavanda kavandile, millist jumestust soovid teha kiilakale | Iseseisevtöö kodus |
1.23 DRAG QUUEN
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | “Drag Quuen” jumestuse eripärad ja stilistika. Toodete ja vahendite valik lähtudes eesmärgist, ülevaade erinevatest näokujudest ja nende korrigeerimise võimalustest jumestusega, värvide ning stiili valimine lähtudes stiilist. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Toodete valik , värvide ning stiili valimine lähtudes eesmärgist. Värvika jumestuse ja võimsa soengu teostus inspreerituna “Drag Quuen” stiilis. “Avatud” silmajumestus. Lisandid. Lainertehnikad. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.24 FANTAASIAJUMESTUS
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Fantaasia jumestus ja selle eripärad. Tervikliku fantaasiajumestuse loomine. Erinevad võimalused kombineerida ilu- ja fantaasiajumestus. Erinevate tehnikate ja lisandite kasutamine (näos, kehal, küüntel, juustes). Stiliseeritud silma –ja huulejumestus. Kunstripsmete kasutamine. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Toodete valik, jumestuse terviklik nägemus lähtudes modelli isikupärast ja fantaasiajumestuse eesmärgist. Klassikalise silma- ja huulejumestuse arendamine edasi fantaasiajumestuseks. Juhendaja poolt väljatöötatud kavandi järgi fantasiajumestuse ja soengu teostamine. Kavandi lugemine. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.25 FANTAASIAJUMESTUS
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Praktika koolituskeskkonnas 6 AK | Enda väljatöötatud kavandi järgi fantasiajumestuse ja soengu teostamine. Kavandi lugemine. Jumestuse ja soengu terviklik nägemus. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
Iseseisev töö 3 AK | Kavandi joonistamine | Iseseisev töö kodus |
1.26 VANANEMINE
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Näo luustiku, lihaste ja naha vananemise tunnuste tundmine. Erinevad grimmivõtted. | |
Praktika koolituskeskkonnas 5 AK | Vananemise kujutamine. Modelleerimine valguse ja varjuga. Nägu, juuksed, käed. | Praktiline jumestamine õpetaja juhendamisel |
1.27 KEHAMAALING
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Auditoorne töö 1 AK | Kehamaalingu alused. Erinevad vahendid ja tehnikad. Kehakuju jälgimine maalimisel. | Loeng |
Praktika koolituskeskkonnas 6 AK | Motiivide kujutamine kehal (videoprojektor). Kollaaži tegemine kehale. | Praktiline töö modellil |
Iseseisev töö 3 AK | Lõputöö kavandi joonistamine | Iseseisev töö kodus |
1.28 LÕPUTÖÖ
Õppe ülesehitus ja maht | Õppe sisu ja õppematerjalid | Õppemeetodid |
Praktika koolituskeskkonnas 6 AK | Tervikliku töö teostus (jumestus, soeng, stilistika) enda välja töötatud kavandi alusel. | Praktiline jumestamine |
Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
hindamismeetod | hindamiskriteerium |
Kontakttundides osalemine | Õpilane on täitnud õppeprogrammi osaledes vähemalt 120 AK tunnis kontaktõppes ja teostanud praktilised tööd |
Lõputöö | Õpilase enda poolt väljatöötatud kavandi alusel tervikliku stilistikaga lõputöö (jumestus, soeng, rõivad). Oskab põhjendada kasutatavate toodete, vahendite ja võtete valikut. |
ÕPPEMATERJAL Igale õppijale antakse esimesel koolipäeval õpik (139lk). Õppematerjal sisaldab teooriamaterjali, jooniseid,skeeme ja fotomaterjale.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpiväljundid omandanud ning lõputöö teostanud õppijale väljastatakse tunnistus. Lõputöö tegemisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend kursusel osalemise ja läbitud teemade kohta.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Jumestaja/grimeerija haridus, töökogemus jumestajana.
Õppekava koostatud detsember 2018
Õppekava uuendatud 8.oktoober 2020