Intervjuu ajaloolise telesarja “Litsid” grimmitoas

Eestile olulised ajaloolised sündmused rulluvad lahti läbi kõrgema klassi härrasteklubi tüdrukute silmade. Kaunid ja silmailu pakkuvad naised ja kogu tollane ajastu on võitnud Eestlaste südamed Mart Sanderi menuromaanil põhinev draamasarja „Litside“ esimesest episoodist alates.

Kui paljud meist on aga harjunud tõstma kaabut lõputiitrites mainitud osalistele seriaalide või filmide telgitagustest, kunstnikest keda ei ole kunagi pildis näha, kuid tänu kellele sünnib ahhetama panev ilu meie teleekraanidel. Siinkohal tahamegi erilise kummarduse teha seriaali „Litsid“ grimeerijale Tiina Leesikule, kes on valinud  just MAKE-UP ATELIER PARIS  tooted seriaali ametlikuks sponsoriks ning tänu kellele saame igal esmaspäeval TV3 vahendusel nautida ajatut ilu.

Toome Teieni eksklusiivse intervjuu tunnustatud grimmikunstnikuga ning pakume võimalust heita pilk telgitagusesse.

INTERVJUU GRIMEERIJA TIINA LEESIKUGA

Ajalooline draamasari „Litsid“ viib meid tagasi aastasse 1939. Millistest allikatest ammutasid inspiratsiooni luues tolle aja karaktereid? Allikaid palju – vanad ajakirjad, grimmi-ja soenguajaloo raamatud ning Mart Sander jagas meiega palju materjale ja linke, mis teda kõnetasid ja mida me soengumeister Taimi Lumega saime inspiratsiooniks kasutada.
Kui palju eeltööd pidid tegema enne esimest võttepäeva, et detailid nii jumestuses kui ka soengus viitaksid just õigele ajajärgule? Karakteri loomine hõlmab nii jumestust, soengut, kostüümi kui ka karakteri tausta. Et kui „Linda”
on maatüdruku lihtsa taustaga, on nii tema soeng kui jume lihtsad ja kerged, seevastu „Maria”, kes on olnud välismaal, jälgib moe viimaseid jooni. See ongi see eeltöö, mis on vaja enne võtteid endale selgeks teha, samuti karakteri eeldatav areng seriaali jooksul (kui see peaks vajadusel välimuses kajastuma).
Rääkides ajastutest, siis milline kõikidest ajastutest on just Sinule kõige südamelähedasem, miks? Raske vastata, igal ajal oma võlud…minu jaoks sõltub kõik loost, mida jutustatakse. Kui see mind haarab, armun ma ka ajastusse.
Veidi telegrimmist. Millisel moel erineb telegrimm teistest jumestus – ja grimmiliikidest? Telegrimm on tänu tehnika arengule väga nõudlik, kõik on „näha”… grimm peab olema korraga nii nähtav kui nähtamatu.
Milliste jumestusvahenditega saavutasid TV- grimmile omase kõrgresulutsioonilise (HD) grimmi? Kas nõustud, et HD tulemuse saavutab ka õige tehnika, kui ainuüksi tootega. Ikka –ikka. Tehnika ja tooted käsikäes. HD tooted toetavad õige tehnikaga tegutsemist.
Kuidas jõudsid Make-Up Atelier Paris toodeteni? Mis muudab just selle brändi eriliseks?  Make- Up Atelieri tooted saatis mu teele „juhus” – kohe köitis mind toodete käepärasus jumestajale-grimeerijale ja värvide harmoonilisus ning küllus! See on eriline sari! Pole veel pidanud üheski katsetaud tootes pettuma. Ja HD liin on lausa asendamatu mu igapäevases töös!
Millist tehnikat kasutasid, et saavutada ideaalset, kuid tollele ajastule omast loomulikku, siidist ja läbikumavat põhja? Kas armastad kanda jumestuskreemi peale kasutades meigišvammi, pintslit või hoopis midagi kolmandat? Minu lemmik on sädelev/valgustpeegeldav praimer Base Eclat (skin perfector), mis aitab vastu pidada pikale võttepäevale ja annabki sellise kumava jume. Kasutan nii švammi, pintslit kui aerograafi…vahel neid kombineerides. Leidsin võtete jooksul igale tegelasele temale sobivaima tehnika (et saavutada nii tulemus kui jumestuse püsivus). Ja eks võttepäeva jooksul peab ikkagi grimmi värskendama ja korrigeerima.
Mida armastad 1939. aastate jumestuse ja stiili juures kõige enam? See vast klassikaline ilu – selged jooned, kaunis suu ja iseloomulikud kulmukaared.[/one_half]
Kui saaksid nimetada kolm grimmitoodet , mis oleksid elu lõpuni sinu grimmikohvris, siis millised need oleksid? Punaste huulevärvide palett, HD-puuder, veekindel silmalainer. Need on lihtsalt asendamatud!
Kõige suuremad plussid Make-up Atelier Paris toodete juures? Veekord – palettide värvitoonide harmoonilisus ja jumestuspõhjade kvaliteet.
Kiirus ja kiire reageerimine on võtteplatside suurimaks võtmesõnaks. Kui kaua oli võttepäeval keskmiselt aega ühe grimmi loomiseks? See on hea küsimus- 10nest minutist kuni tunnini…ja pigem oli aega vähe.
Teame hästi, et võttepäevad on pikad ning pingelised. Mis oli Sulle kui grimeerijale kõige suuremaks väljakutseks kogu „Litsid“ võtteperioodi jooksul? Pidev kiirus ja tempo…aga aitas sellele vastu pidada oivaline meeskond!
Oled Eestis üks kõige hinnatumaid grimeerijaid, mis on sinu edu saladus? Oh kes seda teab, mul on elus lihtsalt õnne olnud!
Meil kõigil on eeksujud, kes on grimmimaailmas Sinu kõige suuremaks eeskujuks? Inimesed, kel jätkub fantaasiat ja empaativõimet!
Vaadates ajas tagasi, siis millist grimmitööd pead enda kõige silmapaistvamaks ja huvitavamaks? Põnevat on olnud palju – tooks välja ehk Sulev Keeduse „Kirjad Inglile”, telesarja „Buratino tegutseb jälle”, põnevat koostööd on olnud Nukufilmiga jpm ning alati on südamelähedane viimane suur projekt- juba täna Pärnus eellinastuv „Seltsimees laps”.
Jumestus ja jumestamine on muutunud viimastel aastatel väga populaarseks. Väga paljud noored naised ja ka mehed unistavad karjäärist jumestajana või grimeerijana. Kui palju on grimmi – ja jumestustooted muutunud võrreldes ajaga, kui olid alles alustav grimeerija, ning tänapäevaga, mil meigimaailm on saavutanud tipptaseme ja mille võimalused on vaid fantaasia küsimus? Väga –väga on muutunud! Võimalused õppida ja materjalid, tehnikad! Aga ei tasu unustada, et pintslit käes hoiab ikkagi inimene!
Mida soovitad noortele, alles alustavatele grimeerijatele? Kasutan üht Londoni messil kuuldud lauset:
Väga kena on olla tähtis, aga veel tähtsam on olla kena!

Stsenarist ja Režissöör: Mart Sander
Osades: Merle Palmiste, Andres Dvinjaninov, Jekaterina Novosjolova, Pirjo Jonas, Liisa Linhein, Gerda Johnson, Lisette Pomerants,
Liisu Krass, Mirjam Aimla, Hanna-Liina Võsa, Kaisa Selde, Aleksandr Okunev jpt. 
Produtsent: Tuuli Roosma 
Tootja: OÜ REEDE, 2018 
Juhtoperaator: Marianne Kõrver 
Kunstnik: Ele Krusell 
Kostüümikunstnikud: Helina Risti, Hannele Turu 
Grimmikunstnik: Tiina Leesik 
Soengumeister: Taimi Lume 
Valgusmeister: Indrek Raag 
Helioperaator: Lauri-Dag Tüür 
Tegevprodutsent: Sten Robert Pullerits 

 

Add your thoughts

There are no comments, add yours